ניקוי עומק לשיניים

ניקוי אבן והקצעת שורשים

ההמלצה הידועה של רופאי השיניים היא לעבור ניקוי אבן בין כל שלושה חודשים לחצי שנה בהתאם למצב הפה. במקרה בו מתפתחת דלקת חניכיים חריפה ונסיגת עצם, רצוי לבצע אחת לתקופה טיפול עמוק יותר שנקרא "הקצאת שרשים" או "גרידת שורשים". מדובר בטיפול הנעשה בהרדמה מקומית, המתמקד כל פעם ברבע אחד של הפה (במקרים קלים יותר ניתן להתמקד בחצי פה), אשר במסגרתו מנקים את האבנית שהצטברה מתחת לקו החניכיים עד לחיבור שורש השן עם העצם, לרבות החיידקים והרעלנים שהצטברו בכיסי החניכיים, מקומות אשר טיפול רגיל אינו מגיע אליהם.

יתרונות הטיפול:

למי מומלץ לעבוד ניקוי שיניים משולב הקצאה?
1. לנשים שנמצאות בתקופה של שינויים הורמונליים, כמו למשל בזמן הריון (הגיינת פה תורמת לבריאות העובר, מאחר ולחיידקי השיניים יש יכולת לחדור אל מחזור הדם של האישה)2. לאנשים בכל גיל בעלי חניכיים מדממות (מה שמצביע על התפתחותה של דלקת חניכיים).
3. לגברים מגיל 40 בסיכון להתקפי לב (לפי מחקרים הגיינת פה משפיעה על בריאות הלב)
4. לאוכלוסיה בוגרת 50+  שחשוב לה לעצור את נסיגת חניכיים ולשמור על בריאות השיניים.
"מכון השן הבריאה" מציע גוון טיפולי ניקוי ברמות שונות:ניקוי אבן רגיל מורחב – אורכו 30 דקות,  והוא מומלץ כטיפול שגרתי רק לאלו שרכשו מיומנות טובה בטכניקת צחצוח.ניקוי אבן יסודי – אורכו 45 דקות, והוא מומלץ וכדאי לרוב האנשים.

ניקוי משולב הקצאה- אורכו בין שעה וחצי לשעתיים. מדובר בניקוי אבנית המשלב הקצאת שרשים, אשר מתאים למקרים קלים ובינוניים של בעיות חניכיים וחשיפת שורשים, שאינם זקוקים לטיפול ההקצאה המלא, אך רוצים להעניק לשיניים "טיפול ספא" עצמתי שיסייע לשימורן ולבריאותן לטווח הארוך.

הקצאת שורשים מלאה – טיפול עומק הכולל 3-4 מפגשים, כל מפגש בן כ-45 דקות. טיפול זה מתאים למטופלים הסובלים מנסיגת חניכיים במצב בינוני ומעלה, ספיגת עצם גדולה יותר וחשיפת שורשים גדולה יותר, דלקת והיגיינת פה לקויה.

מעוניינים בניקוי אבן משולב הקצאה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם